Урок 8
У цьому тексті я виділила кольором ДІАЛОГ .
Діалог - це розмова двох або більше осіб.
Ти маєш знати, які розділові знаки треба ставити у записі діалогу. Кожна репліка персонажа починається з нового рядка, перед словами ставиться тире.
Подумай, де треба поставити тире у продовженні казки:
От їх уже двоє. Коли біжить зайчик. Прибіг до рукавички та й питає:
А хто-хто в цій рукавичці живе?
Мишка-норушка, Жабка-скрекотушка. А ти хто?
Зайчик-побігайчик. Пустіть і мене.
Заходь.
Ось їх уже троє.
Діалог.
Рукавичка
Ішов дід лісом та й загубив рукавичку, а за ним бігла собачка Жучка.
Лежить на дорозі рукавичка. Аж ось біжить Мишка-норушка та й заховалася в рукавичку.
— Тут я буду жити!
Коли це стрибає Жабка та й питає:
— А хто-хто в цій рукавичці живе?
— Мишка-норушка. А ти хто?
— Жабка-скрекотушка. Пусти й мене.
— Заходь.
У цьому тексті я виділила кольором ДІАЛОГ .
Діалог - це розмова двох або більше осіб.
Ти маєш знати, які розділові знаки треба ставити у записі діалогу. Кожна репліка персонажа починається з нового рядка, перед словами ставиться тире.
Подумай, де треба поставити тире у продовженні казки:
От їх уже двоє. Коли біжить зайчик. Прибіг до рукавички та й питає:
А хто-хто в цій рукавичці живе?
Мишка-норушка, Жабка-скрекотушка. А ти хто?
Зайчик-побігайчик. Пустіть і мене.
Заходь.
Ось їх уже троє.
Пряма мова
Прочитай казку:
Прочитай казку:
Важке життя
В одному селі жили чоловік і жінка, мали вони семеро маленьких дітей. Жили разом із старими батьками в маленькій хатині. Життя було бідне і дуже важке. Не витримав взимку чоловік, вирішив піти до батюшки з таким запитанням:" Що мені, батюшко, робити?"
"Заведи в хату козу", — порадив батюшка.
Виконав пораду чоловік, завів у хату козу, життя стало ще гіршим. Коза мекала, діти ганялися за нею. Прожив так чоловік два тижні, пішов знову до батюшки і каже:"Жити стало ще гірше, що робити?" " 3аведи в хату собаку ", — відповів священик.
Виконав пораду чоловік, завів собаку, стало ще гірше: коза мекає, собака гавкає і ганяє козу. Через тиждень пішов знову до церкви за порадою, що робити далі? " Заведи в хату ще й порося", — сказав батюшка.
Пішов зажурений чоловік додому. В надії на покращення життя завів і порося. Жити стало неможливо.
На другий день пішов до батюшки і говорить:" Коза мекає, порося хрюкає, собака гавкає, ганяється за козою і поросям, діти плачуть. Не можу витримати такого життя. Не повернуся додому!"
На другий день пішов до батюшки і говорить:" Коза мекає, порося хрюкає, собака гавкає, ганяється за козою і поросям, діти плачуть. Не можу витримати такого життя. Не повернуся додому!"
Посміхнувся батюшка до нього і говорить:" Іди додому чоловіче і виведи з хати козу, собаку і порося."
Виконав цю пораду чоловік, вивів з хати козу, собаку і порося. Жити зразу ж стало легко і спокійно. Діти пораділи, жінка посміхається, старенькі батьки полегшено зітхають. Поспішив він до батюшки із радісними словами:
" Спасибі вам, батюшко! Як на світ народився!"
Червоним кольором у казці я виділила ПРЯМУ МОВУ. Пряма мова - це слова персонажа, передані дослівно, без змін.
Синім кольором виділені СЛОВА АВТОРА ( вони вказують, кому належить пряма мова)
Пряма мова у тексті береться в лапки і пишеться з великої літери.
Ця схема допоможе тобі запам'ятати розділові знаки у реченнях з прямою мовою:
Опрацюй правила і вправи на с. 19 підручника.
Вправу 6 перепиши у робочий зошит зі всіма розділовими знаками. Те, що в дужках, не пиши.
Немає коментарів:
Дописати коментар